onsdag den 10. juni 2020

BLÅREGN

Lige siden jeg boede på Lyngballegård, hvor vi på sydsiden af hovedbygningen havde en kæmpestor blomstrende blåregn, har jeg haft lyst til selv at have en rigt blomstrende blåregn. 








Det er lykkedes, og jeg glæder mig hvert år over den kaskade af blomsterklaser, der vælder ned over hegnet mod Sallvej og Tommesensvej. Det tager lidt af udsigten ved udkørsel fra Tommesensvej, men jeg håber, at man bærer over med min blåregn, som bliver klippet ind igen efter blomstringen.

Og jeg har så osse fundet ud af, at det har betydning for blomstringen, at jeg beskærer den rigtigt. Det betyder, 1. beskæring ned til 6 knopper bevares (november-december), 2. beskæring ned til 2 knopper bevares (januar-marts).

Smukt og en herlig duft.

Beskæring af blåregn - HaveABC.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar