søndag den 19. august 2018

YACON

Jeg læste ved en tilfældighed - sådan husker jeg det - om Yacon på nettet på Havenyt.dk

Planten giver rodknolde som Dahlier, som skulle være det rene slik, hvilket denne amerikaner giver udtryk for: How to Harvest & Propagate Yacon from a 5 Gallon Nursery Pot.

Jeg skaffede mig nogle planter fra Tyskland, idet jeg helst ville have sorten "Morado". Det viste sig osse at være billigere end at købe dem i Danmark. Jeg købte dem her: Rühlemann's Kräuter & Duftpflanzen

 Jeg delte 4 planter med Ditte - og ved deling af mine to planter gav det i alt 5 planter, der er pottet i 20 liters plastikpotter.





Haveselskabet skriver i augustnummeret (2018), at man i septembernummeret vil fortælle om Yacon.

Jeg venter, vander og gøder.

Forsøg med opbevaring af yacon - Karnas Køkkenhave

#yacon

Ingen kommentarer:

Send en kommentar